انجمن ارتوپدی چیست؟

آمار مطالب

کل مطالب : 41
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 30
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 7203
بازدید سال : 38889
بازدید کلی : 96629

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : pone
تاریخ : جمعه 9 تير 1402
نظرات


پزشکی شاخه های مختلف و تخصصی زیادی دارد که اکثر ما در مورد آنها آگاهی لازم را نداریم. یکی از ویژگی های پزشکی ارتوپدی این است که چندین نوع بورسیه برای این رشته وجود دارد. باید گفت که هر یک از مدارک پزشکی به یک دوره فلوشیپ پزشکی ارائه شده در همان زمینه تخصصی مرتبط است و در مورد ارتوپدی نیز همینطور است. در این مقاله، ما داده هایی را از Dr. حاجی تقی هستیم تا به شما اطلاع دهیم، چه اطلاعاتی به سوالات شما در مورد مفصل ارتوپدی پاسخ دهیم؟

ارتوپدی پا یا دست چیست؟

جراح ارتوپد

ارتوپدی

اگر بخواهیم در مورد ارتوپدی و معنای کلمه و اینکه از کجا آمده و شامل چه مواردی می شود صحبت کنیم، باید بگوییم که واژه ارتوپدی به قرن هجدهم برمی گردد و توسط نیکلاس آندره جراح اطفال فرانسوی پایه گذاری شد. باید گفت که او ارتوپد را با باغبانی مقایسه می کند که درخت خمیده ای را به دیوار یا جسم محکمی می بندد. از آن زمان این مثال در هر پزشک ارتوپدی یک مثال واضح است.

باید اضافه کنم که کلمه "ارتوپدی" از دو کلمه یونانی orthos به معنای ایستاده و ایستاده و pedios به معنای بزرگ کردن کودک آمده است. همانطور که گفتیم قدمت کلمه ارتوپدی به قرن 18 میلادی برمی گردد. ارتوپدی رشته پزشکی است که به درمان و تشخیص بیماران می پردازد.

برای پیشگیری از آسیب ها و بیماری های سیستم اسکلتی- عضلانی بدن انسان که شامل مفاصل، استخوان ها، تاندون ها، ماهیچه ها و تاندون ها می شود که به فرد امکان حرکت و تحرک و انجام کارهای روزمره خود را می دهد، باید تاکید کرد که این شاخه از پزشکی با درمان بیماری های مادرزادی، پیشگیری و درمان بیماری های مزمن و آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی مرتبط است و سعی می کند به این سوال پاسخ دهد که سازمان ارتوپدی چیست و ذهن بیمار و نگرانی و استرس را در مورد بیماری او .نداشته و می تواند برای رفع آن تلاش کند.

دوستی چیست؟

شراکت

معاشرت چیست؟

گاهی اوقات یک سوال بی پاسخ یا ناشناخته در ذهن ما ایجاد می شود و فقط چند کلمه به گوش ما می رسد. چه سوالی مثل فلوشیپ ارتوپدی، ما نمی دانیم این موضوع چیست و چه کاربردی دارد. با نوشتن مقاله قصد داریم سطح دانش شما را بالا ببریم و به سوال شما پاسخ دهیم. لازم به ذکر است که پزشکان ارتوپد و پزشکان عمومی می توانند در جلسات انجمن ارتوپدی با موضوعات مهم برای متخصصین ارتوپدی شرکت کنند.

این روش به طور گسترده ای برای بهبود تجربه و مهارت های لازم پزشکان، به روز رسانی دانش و اطلاعات آنها استفاده می شود. اکثر دانشجویان این رشته ترجیح می دهند دوره های بورسیه تحصیلی خود را در خارج از کشور بخصوص در کشورهای توسعه یافته ادامه دهند.

به این ترتیب آنها این فرصت را دارند که در سیستم بهداشت و درمان یک کشور توسعه یافته زندگی کنند و آخرین روش های پزشکی و بهترین تجهیزات پزشکی دنیا را بشناسند. فردی که می خواهد مفصل ارتوپدی بگیرد. ابتدا باید دکترای خود را می گرفت. پس از اتمام 4 سال رزیدنتی، در صورت قبولی در آزمون ارتوپدی خاص، پزشک می تواند مهارت های ارتوپدی خود را کسب کند.

به گفته علم پزشکی، اگر متخصص ارتوپدی بخواهد در زمینه خاصی تجربه و مهارت های بالاتری کسب کند، چند سال دیگر در بخش تخصصی ارتوپدی دوره های آموزشی را طی می کند تا بورسیه مورد نیاز را دریافت کند.

انواع بورسیه های ارتوپدی

بورسیه تحصیلی زانو چیست؟

انواع جوامع ارتوپدی

با توجه به پیشرفت روزانه علوم پزشکی و کسب تجربه ویژه در یک شاخه، پزشکان مختلف ارتوپدی ضمن دارا بودن توانایی درمان ارتوپدی و گذراندن دوره های تخصصی و تخصصی چند ماهه یا چند ساله ارتوپدی (بورسیه ارتوپدی)، زیر - گروه ارتوپدی عنوان فلوشیپ فوق تخصص ارتوپدی را در یکی از رشته های فوق تخصصی ارتوپدی اعطا می کند و به مراحل درمانی تخصصی تر مربوط به بخش های ارتوپدی می پردازد. پزشکان ارتوپد سعی کرده اند با گذراندن دوره های تخصصی به این سوال که فلوشیپ ارتوپدی چیست پاسخ دهند. از دوره های بورسیه ارتوپدی در دنیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بورسیه فلج مادرزادی، بورسیه جراحی اعصاب محیطی، بورسیه جراحی آرنج، بورسیه دست، بورسیه تروما، بورسیه جراحی میکروسکوپی، بورسیه جراحی ارتوپدی کودکان و جزئی، بورسیه جراحی پا و مچ پا، کمک هزینه تحصیلی برای جراحی پا و مچ پا. y بورسیه، بورسیه جراحی زانو ، بورسیه تومورهای اسکلتی عضلانی، بورسیه جراحی شانه، بورسیه آسیب های ورزشی، بورسیه جراحی ستون فقرات، بورسیه جراحی لگن

به رابطه شخصی خود بروید و مشکل خود را به آنها بگویید و خود را تحت درمان قرار دهید تا هر چه زودتر بهتر شوید.

روش های درمانی ارتوپدی ساق پا یا پشت

اکثر بیمارانی که به پزشکان ارتوپد مراجعه می کنند از زانو درد، کمردرد شکایت دارند، زیرا همه ما می دانیم که درد یک بیماری نیست، اما می تواند یک علامت باشد.

به عنوان مثال: برای کسی که آسیب زانو دارد نمی توان نسخه داد، زیرا بیماری های زیادی وجود دارد که می تواند باعث مشکلات زانو شود و باید زانو را به ارتوپد مراجعه کرد. تصاویری برای تعیین علت زانو درد هنگامی که علت زانو درد به درستی تشخیص داده شد، از روش های جراحی یا غیرجراحی برای درمان بیمار استفاده می شود. بعدا ذکر خواهد شد.

در ارتوپدی دو روش درمان محافظه کارانه و جراحی وجود دارد که باید اضافه کنم که این دو روش باید از یکدیگر متمایز شوند.

درمان محافظه کارانه در ارتوپدی: درمان محافظه کارانه کاربردهای عملی و فیزیکی دارد که استفاده از نور لیزر که از قسمت های سخت و دردناک عبور می کند به فعال شدن عناصر در نواحی مناسب کمک می کند.

جراحی ارتوپدی: اگر درمان پزشکی کافی نباشد، پزشک ممکن است جراحی را انتخاب کند. بنابراین با این دارو می توان بیماری ها و دردهای شانه، لگن، لگن و زانو را خیلی سریع کاهش داد و کیفیت زندگی را نیز بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز 



تعداد بازدید از این مطلب: 53413
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود